torsdag den 20. december 2012

Figurkager og konfekt

Hvert år bager vi småkager hjemme ved mine forældre og laver konfekt. I år var det bare mig og min mor til at lave pebernødder og figurkager. Det er jo svært at få alles kalendere til at passe.  Min far og lillesøster hjalp til, da vi bagte vaniljekranse og lavede konfekt.

Jeg elsker figurkager med glasur på : )
Her er de dog ikke pyntet endnu

Alt det konfekt vi fik lavet til i år - lækkert!
Vi fik også afprøvet nogle nye forme til at lave chokolade i


Opskriften på konfektrullen kan findes her.

Figurkager
150g farin
250g sirup
150g margarine
1 tsk ingefær
3 tsk kanel
0,5 tsk nelliker
2 tsk natron
1 æg
550g mel

flormelis og vand til pynt

Farin, sirup og margarine smeltes sammen. Krydderier og natron røres i. Når massen er lunken, røres æg og mel i. Dejen æltes igennem og hviler i 1 time eller til næste dag. Dejen udrulles i ca 0,5 cm tykkelse og udskæres i figurer.

Bages i ca 8 min ved god varme (200 grader).

De afkølede kager pyntes med glasur i forskellige farver.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar