søndag den 8. april 2012

Påskekage til min fars families påskefrokost

Jeg havde brug for en undskyldning for at lave flere lagkager, så jeg endte med at bruge påskefrokost som undskyldning. Min fars familie blev brugt som forsøgskaniner på en ny slags lagkage.

Mine søstre og jeg har altid været kreative, så jeg spurgte om de ikke ville hjælpe med at lave pynten. Desuden er det også rimelig tidskrævende at lave pynt, så der kunne jeg lige udnytte dem en lille smule : P

 Der er stor koncentration blandt mine søstre

Min lillesøster lavede små kyllinger og små kurve, hvor der skulle være små æg og kyllinger i

Min storesøster gik i kast med en kanin + kaninnumse.
 Jeg tror, hun brugte flere timer på at lave kaninen, men den blev også utrolig sød


 Her er alt det pynt, vi fik lavet den dag

Så var det i gang med lagkagerne. Her er den nye slags lagkage, jeg ville prøve.
Det er lyse lagkagebunde, der er farvet blå + en chokoladebund.


Her er den første af de to påskekager.
Den består af 2 lyse bunde, 1 chokoladebund, astimousse, jordbærmousse smurt op med chokoladesmørcreme og overtrukket med fondant.
Jeg er dog ikke stor fan af asti-mousse, har jeg så fundet ud af.


Her er den anden af de to kager.
Den består af chokoladebunde, jordbærmousse, tobleronemousse, smurt op med chokoladesmørcreme og overtrukket med fondant.


Opskrifterne på den grønne kage kan findes her.

Opskriften på lagkagebunde er fra kagebloggen momses-univers.

Lagkagebunde
4 æg
160g sukker
1 stor spsk vand (kan undlades)
1 stor tsk vaniljesukker
1 knsp salt
120g hvedemel
1 tsk bagepulver

4-6 spsk kakao tilsættes, hvis der ønskes mørke bunde

Pisk æggende heftigt med vand, vaniljesukker, salt og sukker til en hvid og luftig masse. Sigt mel, (kakao) og bagepulver, vendes med let hånd - kun lige til alt mel er "opsuget".Fyld dejen i en springform.

Bages ved 160 grader i ca. 50-60 minutter - afkøles og flækkes i 3 dele.

Portionen giver:
3 bunder ved Ø22cm
2 bunde ved Ø26-28cm


Ingen kommentarer:

Send en kommentar