lørdag den 7. april 2012

Påskeægskager

Jeg synes, den her ide er helt fantastisk! Den skulle bare prøves.. Og så havde jeg også lidt sjovt at tage med til påskefrokost på min mors side af familien. Jeg fandt ideen på diverse kagegrupper på facebook.

  Her er hullet godt nok lidt stort i ægget
Det var mindre ved de fleste andre

Hvis æggene bliver lagt pænt, kan  man ikke se hullerne, hvor dejen er kommet ind
 
Jeg havde brugt så mange æg, at en hel æggebakke kunne fyldes op. Det er en lidt sjov måde at komme med kage på. Især når min mor ikke var klar over, at jeg tog kage med.

Fremgangsmåde
Jeg gemte nogle æggeskaller fra selve dejen til æggene, men også fra to andre påskekager jeg skulle lave. Jeg lavede et lille hul i den ene ende af ægget, så indholdet kunne komme ud, og så der kunne komme dej ind igen. Først rensede jeg æggeskallerne godt. Derefter blev de farvet i vand med pastafarve, hvilket gjorde, at de fik nogle sarte farver.

Jeg har vist bare brugt dejen fra vanillecupcakes og farvet det i forskellige farver. Jeg holdte lidt øje med, hvornår æggene var færdig, så kan ikke lige huske, hvor længe jeg gav dem.

Jeg bagte æggeskallerne i en muffinform, hvor der var stanniol i hullerne, så æggene kunne stå. Jeg brugte en sprøjtepose til at fylde æggene med - en frysepose med et lille hul i hjørnet fungerer nu også fint. Æggene skal ikke fyldes helt op med dej, da det hæver. Men selv hvis kagen hæver ud over æggeskallen, kan det bare tørres af med en fugtig klud.


Og vupti, så er der fine påskeæg! : )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar