tirsdag den 7. august 2012

Giftkage

Min veninde skal i gang med at lave en kage til hendes datters fødselsdag og vil gerne have min hjælp til at prøve et sukkerprint af inden. Det gav lejlighed til, at jeg også selv kunne prøve nye teknikker af - både sukkerprint + at bruge en crimper.

Jeg prøvede at bruge en crimper i kanten af kagen. Det giver en rigtig fin effekt, synes jeg.

Det er lyserød giftkage smurt op med mandelfrosting.



Giftkage
500g smør blødt
500g sukker
5 æg
4 tsk mandelessens
2 spsk frugtfarve
500g hvedemel
6 tsk bagepulver
3 dl mælk

Smør og sukker røres godt sammen. Æggene røres i lidt af gangen. mel og bagepulver røres i skiftevis med mælken. Mandelessensen og frugtfarve røres i med en let hånd til sidst. Læg dejen i en bradepande med bagepapir (ca 28x43cm). Bag kagen ved 180 grader i ca 35-40 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar